31 maj 2021 13:37

Firmowy adres e-mail – o czym powinieneś pamiętać

firmowy adres e-mail

Firmowy adres e-mail jest istotnym elementem marketingu i komunikacji między firmą a potencjalnym klientem. Ale nie tylko, to swego rodzaju wizytówka firmy rzutująca na e-wizerunek. Profesjonalny adres poczty wpływa na pozytywną ocenę firmy, świadczy o kompetencji i świadomości przedsiębiorcy. Nie ma znaczenia czy chodzi o wielką korporację, czy jednoosobową działalność.

 

Czym jest adres e-mail?

Adres e-mail jest niczym identyfikator. Mając to na uwadze warto stworzyć firmowego maila, który będzie prosty do zapamiętania, łatwo dostępny na stronie www i w danych teleadresowych podawanych na zewnątrz, nie tylko w sieci. Tworząc adres mailowy warto postawić się w roli klienta, który chce do nas napisać, który otrzymuje nasz mailing lub odpowiedź na zapytanie. Firmowy adres e-mail winien jasno kojarzyć się z naszą firmą. Nie warto w tym miejscu być kreatywnym i oryginalnym, o wiele lepiej jest postawić na standard. Oczywiście można spróbować wyróżnić się, jednak klasyczne maile o konstrukcji biuro@nazwafirmy.pl sprawdzają się najlepiej. Co istotne, nie wystarczy takiego maila stworzyć, ale i na bieżąco sprawdzać pocztę na niego docierającą oraz odpowiadać na nadsyłaną korespondencję. Częstym problemem firm jest pomijanie korespondencji kierowanej na ogólny mail firmowy.

 

firmowy adres e-mail

 

Jak powinien wyglądać firmowy adres e-mail

Najbardziej typowymi adresami mailowymi firm są adresy takie jak biuro, sklep, nazwa firmy, sekretariat stworzone na domenie firmowej, w której funkcjonuje strona www danej firmy. Bezwzględnie mail nie powinien być niepoważny, śmieszny, przypadkowy, zawierać zbyt długi ciąg znaków trudny do przepisania, zapamiętania. Prócz tego jak powinien wyglądać e-mail warto zadbać o jego bezpieczeństwo. Kradzież danych, przekierowanie korespondencji, wirusy itp. to typowe zagrożenia, jakie czyhają na nasz e-mail. Tworząc mail w domenie witryny na serwerze swej www zyskujemy ochronę tożsamą z ochroną www, która jest gwarantowana przez hostingodawcę. Niestety unikać powinniśmy tworzenia firmowych kont na portalach darmowej poczty elektronicznej. Mimo, iż konta te kuszą ilością miejsca i wielkością załączników, to nie są to rozwiązania bezpieczne, lecz podatne na ataki hakerskie.

 

Mail we własnej domenie, same zalety

Poza prestiżem, efektem reklamowym adres e-mail we własnej domenie to również sposób na radzenie sobie ze spamem. Pod względem technicznym można ograniczyć ilość spamu do minimum lub całkowicie wyeliminować niechcianą pocztę. Kupując domenę oraz serwer zazwyczaj hostingodawca gwarantuje również określoną ilość adresów e-mail możliwych do przypisania domenie. Im jest ich więcej, tym lepiej dla nas. Pocztę przychodzącą zawsze możemy przekierować na inny adres, który jest nam wygodniej obsługiwać, np. prywatny. Częstym błędem firm jest ustalanie adresów poczty elektronicznej w postaci nazwisk handlowców, pracowników firmy. Utrudnia to sytuację obsługi klienta, kiedy pracownik się zwalnia, jest nieobecny itp. Uniwersalne adresy pozwalają na ciągłość funkcjonowania.

 

Ta strona korzysta z plików cookie

Wybierając "Akceptuj wszystkie pliki cookie", wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, które pomagają nam zapewnić lepszą obsługę i analizować korzystanie ze strony internetowej. Klikając „Dostosuj swoje preferencje”, możesz wybrać, które pliki cookie będą dozwolone. Tylko niezbędne pliki cookie są wymagane do prawidłowego funkcjonowania naszej witryny internetowej i nie można ich odmówić.

Ustawienia plików cookie

Nasza witryna przechowuje cztery rodzaje plików cookie. W każdej chwili możesz wybrać, które pliki cookie akceptujesz, a które odrzucasz. Więcej informacji na temat tego, czym są pliki cookie i jakie rodzaje plików cookie przechowujemy, można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Są konieczne ze względów technicznych. Bez nich ta strona internetowa może nie działać poprawnie.

Są niezbędne dla określonej funkcjonalności witryny. Bez nich niektóre funkcje mogą zostać wyłączone.

Pozwól nam analizować sposób korzystania ze strony internetowej i ulepszać doświadczenia osób odwiedzających.

Pozwól nam spersonalizować Twoje doświadczenia i przesyłać Ci odpowiednie treści i oferty na tej stronie i na innych stronach internetowych.