17 listopad 2022 13:54

Dlaczego na hostingu współdzielonym nakładany jest limit poczty wychodzącej?

Określony limit poczty wychodzącej to popularne ograniczenie stosowane przez firmy oferujące usługi współdzielonego hostingu serwerów. W artykule opowiemy, czym jest limit poczty SMTP, dlaczego go stosujemy oraz co zyskują użytkownicy, dzięki tym ograniczeniom.

 

Masowy mailing do klientów, newslettera czy cold mailing wysyłany przez handlowców. To jedne z wielu przykładów masowej wysyłki poczty e-mail. Mając na uwadze potencjalne limity liczby wysyłanych wiadomości, przedsiębiorcy często poszukują hostingu poczty dla firm bez ograniczeń. Czy nielimitowany mailing to na pewno dobry pomysł?


W kolejnych akapitach szerzej odpowiemy na pytanie i pokażemy, że limit poczty wychodzącej to dobra cecha hostingu poczty firmowej. Zapraszamy do lektury!


Na czym polega limit poczty wychodzącej?

Limit poczty wychodzącej to ograniczenie liczby wiadomości możliwych do wysłania w ustalonym okresie – zazwyczaj w ciągu jednej godziny. Limity serwera poczty SMTP mogą być stosowane w odniesieniu do pojedynczej skrzynki e-mail, domeny albo całej usługi hostingowej wykupionej przez firmę. Zwykle ograniczenie jest tymczasowe i nie wpływa na działanie poczty w dłuższym okresie.


Dlaczego hosting współdzielony posiada limity poczty wychodzącej?

Z pewnością zastanawiasz się, dlaczego hosting współdzielony posiada limity poczty wychodzącej. Ograniczenia mają swoje uzasadnienie.

 

  • Przeciwdziałanie spamowi – stosowanie limitu hostingu poczty e-mail chroni przed nadużyciami związanymi z masową wysyłką niechcianych mailingów.
  • Gwarancja wydajności – ograniczenie wpływa na efektywne zarządzanie dostępnymi zasobami, zapobiegając przeciążeniu współdzielonego serwera hostingowego.
  • Ochrona przed blackhole list – wdrożenie polityk w zakresie limitów poczty wychodzącej ogranicza ryzyko trafienia adresu IP serwera na czarną listę innych usługodawców.

 

Usługodawcy stosują zarówno ilościowe limity wysyłanych wiadomości, jak i ograniczenia wielkości pojedynczego maila czy liczby odbiorców.


Co zyskuje użytkownik hostingu poczty firmowej, dzięki limitom?

Przede wszystkim użytkownik profesjonalnego hostingu współdzielonego poczty firmowej zyskuje pewność, że jego możliwości komunikacji e-mail nie zostaną ograniczone wskutek działań innych użytkowników tego samego serwera. Limity zapobiegną trafieniu współdzielonego serwera na czarną listę, przez co wiadomości wszystkich nadawców z tego IP mogłyby trafiać do folderu SPAM.


Jakie limity poczty wychodzącej obowiązują w IDHosting?

Nasza firma, jako doświadczony dostawca usług hostingowych, również wprowadził pewne ograniczenia dla serwera SMTP. Jakie limity poczty wychodzącej obowiązują w IDHosting?

 

  • Limit wiadomości dla skrzynki e-mail: 50 maili na godzinę.
  • Limit wiadomości dla domeny: 100 maili na godzinę.
  • Limit wiadomości dla subskrypcji hostingu: 200 maili na godzinę.

Powyższe ograniczenia mają na celu zagwarantowanie wysokiej wydajności hostingu poczty dla wszystkich użytkowników korzystających z usługi e-mail.


Czy serwer VPS pozwala uniknąć limitów poczty wychodzącej?

Tak, serwer VPS pozwala uniknąć limitów poczty wychodzącej, które obowiązują w przypadku hostingu współdzielonego. Warto jednak mieć na uwadze, że masowe wysyłanie poczty e-mail w takim przypadku również naraża Cię na możliwość trafienia na blackhole list. Wprowadzenie wewnętrznych polityk dla serwera VPS uchroni Twoją pocztę przed zaklasyfikowaniem jako SPAM.


Zyskaj wydajny hosting poczty dla firm z IDHosting!

Jeżeli szukasz wydajnego hostingu poczty dla firm, to wybierz IDHosting i zyskaj niezawodną pocztę e-mail dla Twojego biznesu. Pamiętaj, że dla użytkowników poszukujących dedykowanych rozwiązań pocztowych bez limitu, przygotowaliśmy specjalną ofertę serwerów VPS. Kliknij link i dowiedz się więcej!
 

Ta strona korzysta z plików cookie

Wybierając "Akceptuj wszystkie pliki cookie", wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, które pomagają nam zapewnić lepszą obsługę i analizować korzystanie ze strony internetowej. Klikając „Dostosuj swoje preferencje”, możesz wybrać, które pliki cookie będą dozwolone. Tylko niezbędne pliki cookie są wymagane do prawidłowego funkcjonowania naszej witryny internetowej i nie można ich odmówić.

Ustawienia plików cookie

Nasza witryna przechowuje cztery rodzaje plików cookie. W każdej chwili możesz wybrać, które pliki cookie akceptujesz, a które odrzucasz. Więcej informacji na temat tego, czym są pliki cookie i jakie rodzaje plików cookie przechowujemy, można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Są konieczne ze względów technicznych. Bez nich ta strona internetowa może nie działać poprawnie.

Są niezbędne dla określonej funkcjonalności witryny. Bez nich niektóre funkcje mogą zostać wyłączone.

Pozwól nam analizować sposób korzystania ze strony internetowej i ulepszać doświadczenia osób odwiedzających.

Pozwól nam spersonalizować Twoje doświadczenia i przesyłać Ci odpowiednie treści i oferty na tej stronie i na innych stronach internetowych.